Notebook

Roman Rohr Roman.Rohr@uhk.cz
Fri, 29 Dec 2000 02:54:08 +0100

On Thu, Dec 28, 2000 at 12:02:07PM +0100, Miroslav Maiksnar wrote:

> Chci nainstalovat Debiana na postarsi notebook (386), kde je k dispozici
> pouze 1,44" mechanika 1xCOM a 1xLPT. Idealni by pro me byla instalace
> pomoci serioveho kablu (protoze ho fyzicky vlastnim), ale nikde jsem se
> nedocet jak na to. Nemate nekdo nejake zkusenosti nebo napad jak to
> udelat?

Všechno jde, ale z toho co píšete je těžké odhadnout, jaké prostředky máte
k dispozici. Např. já bych vzal Linux server připojený k síti a k němu
připojil přes paralelní kabel (kvůli rychlosti) ten notebook. Tím mám
notebook na Internetu a instaluji po síti.

Pokud máte k dispozici CD, tak je musíte na nějakém počítači vysdílet. Což
je v podstatě totéž.

O možnosti, jak propojit Linux a Windows pomocí paralelního kabelu nevím,
takže proto píšu o propojení Linux - Linux. Kdybyste chtěl zprovoznit ten
sériový kabel, tak to proti Windows jde, pouze musíte na Windows
zprovoznit ppp přes pevnou linku. To také jde, ale musíte trochu tušit.

Další možnost je k sériovému portu připojit externí modem a instalovat přes
modem. Pokud máte možnost se někde připojit přes vnitřní telefonní
ústřednu, tak to budete mít zadarmo, jenom to bude déle trvat. Toto bude
asi nejjednodušší postup.

Když napíšete, co pro Vás přichází v úvahu, tak můžu příslušnou variantu
více rozvést.

Na závěr ještě jiná otázka. Splňuje ten notebook minimální požadavky pro
instalaci Debianu? Bohužel nemůžu sloužit konkrétními údaji, protože jsem
to zatím nepotřeboval. Každopádně doporučuji prověřit.

S pozdravem
Roman Rohr