Debian 2.2 stable?

Stanislav Kysela kysela@terms.cz
Tue, 4 Jan 2000 10:32:48 +0100

On 4 Jan 2000, Petr Stanek wrote:

> Aliasy chodily, ale neslo na eth0:[0-9] navesit zaden shaper.

> Jadro jem mel 2.2.10 instalovane pres dselect z internetu, takze jsem
> predpokladal ze v zavislostech si take dotahne patricnou verzi nettools.
>
> Sam jsem pak skusil pouzit nove netttols, ale shaper opet nebehal.

Nevim ja shaper nepouzivam. V dobe kdy jsem shapovani resil mel limit max
64 kbps. Pouzivam CBQ s cbq.init skriptem. Zatim jsem ho vsak nepouzil
spolecne s aliasem, ale myslim si, ze v 2.2.x je alias bran vlastne jako
druha adresa if. a ne jako samostatny if, tudiz by ten shaper mohl
fungovat s patricnymi adresami a primarnim if. Mozna by to slo zkusit i s
tim jednodussim shaperem (uz si vsak nepamatuju jak se tenhle shaper
presne definuje).

> Presne tak potreboval jsem mit funkcni proxyarp pro dial-up.

Ja to resil skripty /etc/ppp/ip-up.d/proxyarp_for_2-2-x a
/etc/ppp/ip-down.d/proxyarp_for_2-2-x . Vypadaji asi takto:

#! /bin/sh
# for tty-s
FORTTY="ttyD14 ttyD15"
for i in $FORTTY; do
  if [ "$i" = "$PPP_TTYNAME" ]; then
    ip neigh add proxy $PPP_REMOTE dev eth0
  fi
done

- samozrejme ten druhy ma na seste radce "ip neigh del ...", a ze si je
musite upravit podle vlastni potreby
- jeste na vysvetlenou, ja nenahazuji proxyarp pro vsechny dev, proto ten
vycet

S pozdravem

--
Stanislav Kysela    -    UNIX systems & network administrator
e-mail: stanislav.kysela@terms.cz , stanislav.kysela@email.cz