SMTP a Dial-up?

David Kuzela kuzela@mbox.vol.cz
Mon, 12 Jun 2000 09:38:20 +0200

Petr Stanek pise:
> [...]
> Automaticky neprida nodns a dalsi volby a navic v /etc/ppp/ip-up.d
> se dozvim v skriptiku sendmail
>
> # NOTE: The following lines (without the #) must be in
> /etc/mail/sendmail.mc:
> #
> include(`/etc/mail/dialup.m4')dnl
> #
> include(`/etc/mail/provider.m4')dnl
>
> Samozrejme ze v balicku sendmail nejsou. Take mi nejak chybi moznost
> konfigurace spousteni sendmailu. Pro modem potrebuji jen -bd -om a
> kvuli tomu editovat /etc/init.d/sendmail se mi zda drasticke.

Sendmail spoustim skrz inetd, ale jelikoz vsichni (dva) moji uzivatele pouzivaji
mutt, dostava postu vetsinou skrz pipe.

> Resil nekdo tento problem s ohledem na zacatecniky?

Podle navodu Davida Sauera (penguin.cz/~davids) jsem vytvoril
nasledujici konfiguraci:

divert(-1)dnl
include(`../m4/cf.m4')dnl
define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')dnl
define(`confDEF_CHAR_SET', `iso-8859-2')dnl
define(`SMART_HOST', `mbox.vol.cz')dnl
FEATURE(`nocanonify')dnl
FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl
define(`PROCMAIL_MAILER_PATH',`/usr/bin/procmail')dnl
OSTYPE(`linux')dnl
undefine(`UUCP_RELAY')dnl
undefine(`BITNET_RELAY')dnl
GENERICS_DOMAIN_FILE(`/etc/mail/my_domain')dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(local_procmail)dnl
FEATURE(masquerade_envelope)dnl
FEATURE(genericstable)dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
MAILER(procmail)dnl
MAILER(smtp)dnl

Snazil jsem se napsat k tomu kratky navod (penguin.cz/~dawyd?r=linux&c=posta),
ale je (udajne :) pro zacatecniky dost nesrozumitelny, pripravuji se ho prepsat
(koncem cervna).

Funguje pro VOL, Brailcom, Czcom i Contactel (po nahrazeni `mbox.vol.cz' SMTP
serverem prislusneho providera). Vic ISP jsem nezkousel.

--
                                   David Kužela