KDE na CD - ecku

David Kuzela kuzela@mbox.vol.cz
Mon, 15 May 2000 13:10:42 +0200

Michal Bozon pise:
> [...]

Nechci vyvolavat flame na tema pouzitelnosti Mozilly, ale myslim, ze
treba Netscape je prikladem non-free programu, bez ktereho se velka
cast uzivatelu Linuxu neobejde.

Myslim, ze vetsina uzivatelu (treba ja) si kupuje debian na CDcku proste
proto, ze maji spatne/drahe pripojeni k internetu, proto pro ne zustanou
baliky jako je KDE (rozsahle) nedostupne, nebudou-li na CD obsazene. Sam
davam prednost GNOME, ale rad si vyzkousim i "konkurencni" projekt.

Je ale otazka, jaka verze by se na CD mela objevit, predpokladam, ze v
dobe vydani CD bude dostupna verze KDE 2.0 a nemyslim, ze by melo cenu
zarazovat zastarale baliky.

> Mam tomu vsemu rozumet tak, ze KDE neni free?

Ne tak docela, zalezi na vasem stupni GNU fundamentalismu :-)). Problem je
v tom, ze KDE stoji na komercnich knihovnach qt (www.troll.no). Ty jsou
volne k dispozici pouze pro free projekty, jinak stoji tvrde $$. Troll-Tech
sice slibil, ze i v budoucnu bude qtlib pro free vyvojare zdarma, ale ani
to nestaci pro zarazeni do standardni distribuce.

[tohle je stav cca pred rokem, od te doby jsem debaty na tohle tema
 nesledoval, takze jesli se situace zmenila, doufam, ze me nekdo opravi]

--
                                   David Kužela