KDE na CD - ecku

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Mon, 15 May 2000 23:44:46 +0200

ja si jsem si uz dlouho nezaflamoval :)

David Kuzela napsal:
>=20
> Nechci vyvolavat flame na tema pouzitelnosti Mozilly, ale myslim, ze=20

ja klidne. M14 je v potato e uz ujde. Pravda posledni CSVka(M15+) jsou na=
rychlostne a tak mnohem lip

> treba Netscape je prikladem non-free programu, bez ktereho se velka=20
> cast uzivatelu Linuxu neobejde.

v potato je links, lynx, w3m, amaya (hmm. ta je zrovna trosku starsi) a j=
iste
i nejake dalsi prolizece. No dobre neumeji javascript, ale stejne ho nikd=
o na
nic rozumneho nepouziva. A pouzivani javescriptu misto odkazu mi prijde j=
ako
velka zhuverilost.

>=20
> Myslim, ze vetsina uzivatelu (treba ja) si kupuje debian na CDcku prost=
e=20
> proto, ze maji spatne/drahe pripojeni k internetu, proto pro ne zustano=
> baliky jako je KDE (rozsahle) nedostupne, nebudou-li na CD obsazene. Sa=
> davam prednost GNOME, ale rad si vyzkousim i "konkurencni" projekt.

Jenze je zde problem s legalnosti sireni tohoto dila. To je problem.
Ne, jestli tam dam gnome/kde. Proste licence.

> Je ale otazka, jaka verze by se na CD mela objevit, predpokladam, ze v=20
> dobe vydani CD bude dostupna verze KDE 2.0 a nemyslim, ze by melo cenu
> zarazovat zastarale baliky.

nebude. Pokud vim zrovna vyslo KDE 1.90 a 2.0 je planovano na zari.

No, sam doma i s KDE muzete delat co chcete, problem maji distributori
prelozenych binarek, viz. nize

> Ne tak docela, zalezi na vasem stupni GNU fundamentalismu :-)). Problem=
 je

Ne. to neni GNU fundamentalismus jenom cteni a cteni (hacky a carky si
doplnte) licence.

> v tom, ze KDE stoji na komercnich knihovnach qt (www.troll.no). Ty jsou=
=20

KDE1 ano. O tom se snad nikdo nikdy nebavil, proto taky zniklo qt2 s QPL,
ktere by bylo free.

> volne k dispozici pouze pro free projekty, jinak stoji tvrde $$. Troll-=
Tech

tohle plati pro qt1

> sice slibil, ze i v budoucnu bude qtlib pro free vyvojare zdarma, ale a=
ni
> to nestaci pro zarazeni do standardni distribuce.=20

staci. qt1 je v non-free, tedy neni v distribuci, ale
qt2 je v main, tedy free. ALE problem je s prilinkovavanim GPL kodu k
teto knihovne. Proste autori vetsiny programu pro KDE je vypousteji pod G=
PL,
ale zde nastava konflikt. Jedine, co se od nich zada je, povolit linkovan=
i s
qt2. Proste jednu radku do licence navic a uz prez rok to nejsou schopni
udelat nebo s tim aspon ZACIT neco delat.

> [tohle je stav cca pred rokem, od te doby jsem debaty na tohle tema=20
>  nesledoval, takze jesli se situace zmenila, doufam, ze me nekdo opravi=
]
>=20
> --=20
>                                    David Ku=BEela
> =3D=3D[Dawyd]=3D=3D=3D=3D=3D=3D[icq]=3D[24470559]=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
>  email:       kuzela@mbox.vol.cz   Student of VSE
>  web:   http://penguin.cz/~dawyd   Czech republic
> =3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D

				Petr Cech
P.S. vice informaci ve flamech na deban-devel. tak kazde 3-4 mesice
--=20
           cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz

Those who don't understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.