syslog+login

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Mon, 16 Oct 2000 20:49:49 +0200

[ sorry ze to neprostihavam, ale dopis nebyl CC do listu ]

On Mon, Oct 16, 2000 at 08:31:03PM +0200 , Petr Slansky wrote:
> stabilni...

> 1) Jadro. Mel jsem problemy prelozit jadro, (2.2.17). Pry se jedna o chybu
> kompilatoru nebo co, ... jadro treba neprelozim, pokud vypnu SMP... Obcas mi
> to hlasi nejake chyby pri sprave virtualni pameti... Jasne, ma nektere veci,

to je bohuzel problem 2.2.17 jadra. Opravene (novejsi) jsou prelozene v
proposed-updates

> [...]
> aby se vypnula, tak se system zablokuje (ups se totiz vypne jen v pripade,
> ze napajeni skutecne nema).... Cela problematika je podrobne rozebirana v
> "bug tracking systemu" u nektereho baliku pro ups. Ale zatim to nikdo
> nevyresil, je treba to udelat systemoveji.. :-(( Nektere baliku ups (treba
> prave ten muj oblibeny upsd) nejsou do systemu integrovany skoro vubec.
> Cozpak to nikdo nepouziva?? Upsd je treba stale ve verzi 1.0, prestoze jiz
> existuje verze 2.x. Stara se o ten balik vubec nekdo? Nebo je tam jen ze

nevim. nepouzivam. BTW neni to docela obecny problem vsech distribuci?

> 3) Treba balik Samba. To je docela pouzivana vec, ne? Dokumentace pres SWAT
> je nedostupna, protoze je v blbem adresari, .... Je to nahlaseno v "bug
> track systemu" ale resi to nekdo?? :-]

mozna ...

> 4) Spousta baliku ma dokumentaci stale v adresari /usr/doc, ne v
> /usr/share/doc. To neni problem, ale vypovida to o stavu
> "vyladenosti" systemu... Byla prece prijata nejaka konvence, ne? Proc se
> nedodrzuje??

Vsechna dokumentace je dostupne prez /usr/doc. To, ze je tam jenom symlink a
vlastni adresar je jinde je kvuli moznosti upgradu. Takhle je vse pristupne
prez /usr/doc/<balik> a clovek nemusi resit, jestli nahodou tenhle uz neni v
/usr/share/doc

> 5) Stare vezre programu. To neni muj objev, ale psali to v nejakem recenzi.
> Jednalo se pritom o klicove baliky (apache, ...) Pry to je i bezpecnostni
> problem...

viz. lwn.net . To ze tam je starsi, vyzkousena verze s opravenou dirou, misto
nove verze s opravenou dirou a hafem noveho kodu?

> 6) Mnoho dalsich drobnosti, a prave podle detailu se pozna dobry sytem od
> tech ostatnich. Porad na neco narazim, ted si zrovna na nic dalsiho
> nevzpominam. Jestli to nekdo opravi, asi bude mit cenu to nekam reportovat,

vzdy ma cenu reportovat chybu (uz jenom kvuli tomu, aby byl clovek servany, ze
je to 2 hodiny opraveny :))

> [...]
> druhem pocitaci s Potato, ale celkovy dojem z Potata je slaby. Na to, jak
> dlouho jej vyvyjeli a odladovali je to dost neodladene...  Co se mi treba na
> FreeBSD libi je, ze to nainstaluju a staci udelat nekolik malych uprav v
> konfiguracnich souborech a system mi bezi podle mych prani (teda pokud
> nepotrebuje neco specialniho)... Je ale taky pravda, ze Debian ma mnohem
> lepe vyresen upgrade systemu, baliku, ... Ale jinak porad v Debianu musim
> neco predelavat, neco dobastlovat, ... Kdyby jsem byl expert, tak to asi

Pokud se neco musi "dobastlovat", tak je to spatne. Vetsinou je ale postup
nasataveni popsan v README.Debian, pokud je nejak obzvlaste divny ...

> nebude problem, ale ja jsu zatim porad jen BFU a tak s kazdou malickosti
> bojuju a stoji me to nervy a cas.... Mozna se to taky jednou naucim..:-))
>
> Petr

				Petr Cech

* Joy sees a potato running down the street and shouting "I'm late! I'm late!" ;))