syslog+login

Petr Slansky slansky@usa.net
Mon, 16 Oct 2000 22:50:52 +0200

se

> nevim. nepouzivam. BTW neni to docela obecny problem vsech distribuci?

Jestli to je problem jinych distribuci? Nevim, neznam, mozna ze je... (Je
pravda, ze Evaluation Version SuSE 6.4 nema na disku zadnou podporu UPS
-( Ale proc by to mel byt problem? Linux se dneska pouziva hlavne na
serverech. Ty by mely bezet porad, bez nutnosti dohledu. Takze problem
zablokovani systemu pri "chvilkovem" vypadku napeti by mel trapit kazdeho
spravce... Me to trapilo a v "bug tracking system" jsem zjistil, ze nejsem
jediny. Smutne je, ze se to nijak neresi, mozna by stacilo malo..., resit to
urcite jde. Mozna nejaky obecny balik se skripty pro ups demony
(ups-common). Demoni by pak museli respektovat urcite konvence. Ale i kdyby
si to kazdy balik resil sam. Vetsina baliku je ale vytvorena tak, ze se
vezme zdrojak, zmeni se nekolik cest a udela se z toho deb balik. To je
trosku malo..:-(

Vy nepouzivate UPS? Jak to delate? Asi nemate na disku cenna data. Pokud
pouzivate ext2, tak mate zrejeme pri vypadcich napeti problem. Je jsem aspon
mel jeden server bez UPS a stacilo nekolikrat vypnout napajeni a na disku se
"dely veci"... fsck chyby obcas neopravi uplne korektne..:-( A server byl
pak nestabilni a ja jsem dlouho nevedel proc... Resenim by byl zurnalovaci
souborovy system, ale ten v Debianu zatim neni, ze?

> Vsechna dokumentace je dostupne prez /usr/doc. To, ze je tam jenom symlink
> vlastni adresar je jinde je kvuli moznosti upgradu. Takhle je vse
pristupne
> prez /usr/doc/<balik> a clovek nemusi resit, jestli nahodou tenhle uz neni
> /usr/share/doc

V Slinku byla veskera dokumentace v /usr/doc. Potato preslo na novy standart
(snad snaha o sjednoceni s ostatnimi distribucemi) a dokumentaci umistuje do
/usr/share/doc a v /usr/doc jsou symlinky... Ja si spis myslim, ze tato
struktura byla navrzena proto, aby se disk /usr/share mohl sdilet mezi vice
stroji... Neni snad takovy problem presunout dokumentaci z /usr/doc do
/usr/share/doc/. Ale hodne baliku to stale neudelalo... Vim, ze sice placu
pekne ale na spatnem hrobe... A udelat to muze jedine autor ktery spravuje
balik. Reportovane to kolikrat je, ale nic se nedeje...

Petr