syslog+login

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Tue, 17 Oct 2000 18:21:57 +0200

On Tue, Oct 17, 2000 at 05:41:16PM +0200 , Petr Slansky wrote:

> Aha, takze baliky se znovu neprekladaji? Ja jsem si myslel, ze kazdy balik
> musi byt pro novou distibuci prekompilovan.... Moje zkusenost je, ze pokud

pokud ma splnene zavislosti, tj. jde nainstalovat, tak neni proc.

> potrebuji nejakou vec, kterou slink nema, tak ji nemohu z vyssi verze
> pouzit, protoze mu chybi novejsi knihovny, ... A v Slinku byly baliky, ktere

vetsinou jde o novejsi libc6. Jenze od glibc 2.0 je libc6 zpetne (ne dopredne)
kompatibilni, takze lze nainstalovat starsi balik na novejsi libc6.

> byly chybne a neopravene a nesly primo pouzit z vyssi verze. Musel jsem
> stahnout zdrojaky a prelozit... (dhcpd-2.0, ipac, rinetd,...). dhcpd a
> rinetd byl primo nefunkcni (nestabilni), ipac ve verzi slink bylo "malo"
> funkcni.

'malo funkni' ale nema co delat s Debianem, ale s tim, ze to byla starsi verze

> Co se tyka toho adresare /usr/doc, neni to vazna chyba. Pro me to ale byl
> dukaz, ze "potato" neni dobre vyladene....

> pro
>
> Skutecne? A jak se balik vyrovnava se zmenou systemovych knihoven (libc?)??

libc je prave zpetne kompatibilni, takze to funguje od slinku dal

> Asi muze stale bezet se starymi knihovnami, ktere v debianu zustavaji, ze?

jo. ale vzdy ten balik musi jit nainstalovat pouze s pouzitim baliku, ktere
jsou v denem releasu. A samozrejme take prelozit pouze s pouzitim baliku v
dane distribuci.

> Nebo je snad prelozen staticky? Pouziva se zoo casto? Nebo byl snad jeho

zoo se fakt asi casto nepouziva a autor ho pravdepodobne zahodil

> vyvoj zastaven? Predpokladam spravne, ze zoo je vyjimecny balik??

ani moc ne. pak se taky neprekladaji treba jenom dokumentacni baliky. Proc,
kdyz jsou ty RFC stale stejne (dobre, tady by asi byla novejsi verze) ...
Ostatne jinak je take spousta baliku udrzovana jenom v Debianu, protoze
upstream ukoncil/zmizel, ale balik je jeste pouzivan. Dale spoustu non-free
softu neni potreba prekladat, protoze to casto je binary-only vec a tak to je
zbytecne prebalovat.

				Petr Cech
           cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz

* Joy notes some people think "Unix" is a misspelling of "Unics" which is a misspelling of "Emacs" :)