shutdown z uzivatelskeho loginu + Dotaz

Ondrej Mach omyl@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Tue, 27 Mar 2001 07:56:49 +0200

> ja teda absolutne nechapu jak je to mozne ale muj standartni nainstaleny
> debian mi u jako normalnimu userovi umoznuje trjkombinaci ctrl+alt+del a
> na stisk aktivuje shutdown ... ale co si tak vzpominam tak mi to fungovalo
> i kdysi na RH 5.1 a take jsem nic zvlast nic neinstalovat
>
> a ani muj uzivatelsky ucet neni prirazen do zadne zvlastni skupiny

Tak abych take prispel svou troskou do mlyna a zaroven uvedl presny priklad k
cemu to muze byt:

Mam doma "krabici". Jedna se o starickou 486, ktera zprostredkovava me domaci
siti pristup do Inetu (pres modem). Nema ani monitor, ani klavesnici.
Problem: jak ji korektne vypnout?!

Co se mne tyce problem je nulovy, naloguji se jako root. Ale co ostatni
obyvatele (maminka, tatinek, babicka, sestra (ta jen nejnebezpecnejsi!) ...)
dat jim rooti heslo, tak si rikam o permanentni potize.

Proto by mne take zajimalo jak to udelat, aby mohl rad halt (shutdown, reboot)
normalni (nebo jen mirne nenormalni) uzivatel.

Omyl

P.S. Kdyz uz jsem u toho. Podobny problem mam, kdyz chci uzivatelsky spustit ppp
Ani po celovikendovem snazeni jsem se nedokazal dostat pres hlasky typu
"Permission denied". Nevite nekdo jak to ma spravne byt.
Diky za odpoved