Lokalizace woodyho (was:Dokonceni prekladu inst. manualu pro woodyho)

Petr Herman petr@lf2.cuni.cz
Mon, 18 Mar 2002 11:52:09 +0100

Zajímalo by mě, jestli už někde někdo udělal nějaké povídání
o lokalizaci (počeštění) woodyho.

Ve všech předcházejících distribucích, bo počínaje (pokud dobře
vzpomínám) a potatem konče, mi k počeštění konsole stačilo, když
jsem si pomocí setfont načetl nějaký vhodný font, loadkeys klávesnici
a pak ještě nějak vhodně zkonfiguroval emacs, joe, less atd.
na 8-bitové znaky. Na nastavování nějakých "locales"
(LC_ALL apod.) jsem se mohl vykašlat.

Teď u woodyho mi poprvé tato primitivní metoda selhala.
Že místo setfont je příkaz consolechars -f jsem pochopil rychle,
nicméně po jeho použití byly některé akcentované znaky na obrazovce
všelijak zpotvořeny, a dokonce co chvíli jinak.

Pustil jsem dpkg-reconfigure locales a nastavil tam
cz_CZ.OSO-8859-2 (nepochopil jsem, co znamená ta volba C),
ale stejně to nepomohlo, jen že třeba názvy měsíců se mi začaly
zobrazovat česky, ovšem písmenka s diakritikou opět zpotvořeně.

Nakonec, po několika hodinách trápení metodou pokus/omyl
jsem zjistil, že musím na _každé_ puštěné virtuální konsoli
pustit (resp později uložit do .bash_profile):

/etc/init.d/console.screen.sh -start
echo -en "\033(K"

podle toho, jak se dřív psalo v české distribuci potata na CD,
co vydával CZLUG (přičemž ale v potatu mi to chodilo i bez toho),
aniž bych pořádně věděl, kvůli čemu a co to vlastně dělám.

A tak bych se přimlouval, kdyby někdo, kdo tomu rozumí, o tom napsal
také pár vět a mohlo se to připojit k tomu instalačnímu manuálu.

Cosi o lokalizaci Debianu je na
http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-14.html#ss14.1
avšak je to už trošku zastaralé - z 21. 5. 1999.
O ničem jiném nevím.

Děkuji a zdravím,
Petr Heřman