tak takto vypada SMRT se systemd - prosim o pomoc

Václav Ovsík vaclav.ovsik at i.cz
Mon Jan 16 09:51:28 CET 2017

On Mon, Jan 16, 2017 at 08:54:53AM +0100, Petr Stehlík wrote:
> To je, neboť já jsem stále na stable, a navíc mi nejedou žádné služby,
> protože nejede /dev/log, kterýžto je zajišťován SystemD, který ale
> nejede, protože se právě upgraduje. Upgrade se ale zasekl, protože
> nejdou restartovat různé komponenty SystemD, asi protože nejede log,
> nejede name server, nejede nic.
>
> Co bylo prapůvodní příčinou a co je jen částečný následek není jasné.
> Nikde v logu se nic nepíše, upgrade probíhal bez jediné chybičky až do
> chvíle, kdy se začal konfigurovat (a tedy postinst restartovat)
> SystemD.

> [...]

:-/ taky nejsem ze systemd nadšen, ale holt je tu.
Tak jestli jste instalaci dostrkal ve smyslu souborů, že jsou na svých
místech, že by systém byl v konzistentním stavu a snad najede, tak je
možná na zvážení udělat na dálku tvrdej reboot kernelu, např. podle:

https://major.io/2009/01/29/linux-emergency-reboot-or-shutdown-with-magic-commands/

můžete dát před tím max tak sync, abyste minimalizoval možnosti rozbití
filesystemu. Tím snad odpadne obava, že se povede shutdown. Ale je to
pochopitelně loterie, jestli to najede - to je plně na Vás ;)

--
Zito