tak takto vypada SMRT se systemd - prosim o pomoc

Petr Stehlík pstehlik at sophics.cz
Mon Jan 16 08:54:53 CET 2017

Václav Ovsík píše v Po 16. 01. 2017 v 08:14 +0100:
> Mě se v minulosti několikrát stalo, že jsem po upgradu stable na
> unstable nebyl schopen systém restartovat (shutdown odmítal
> poslušnost)
> a řešil jsem to restartem systemd-logind. To jsem někde vygoogloval,
> ale
> to je asi něco nesouvisejícího...

To je, neboť já jsem stále na stable, a navíc mi nejedou žádné služby,
protože nejede /dev/log, kterýžto je zajišťován SystemD, který ale
nejede, protože se právě upgraduje. Upgrade se ale zasekl, protože
nejdou restartovat různé komponenty SystemD, asi protože nejede log,
nejede name server, nejede nic.

Co bylo prapůvodní příčinou a co je jen částečný následek není jasné.
Nikde v logu se nic nepíše, upgrade probíhal bez jediné chybičky až do
chvíle, kdy se začal konfigurovat (a tedy postinst restartovat)
SystemD.

Tohle je normálně na posrání. Přišlo to přesně v minutu, kdy jsem
zvažoval nainstalovat unattended-upgrades, na které se prý Debian
chystá přejít. Posledních 10+ let bylo totiž bezpečné apt-get upgrade
volat, tak jsem si říkal, že to zautomatizuju. No a hned se to komplet
posralo. Takže unattended-upgrades je super nebezpečné a dál to budu
upgradovat ručně, ideálně na začátku pracovní doby, abych měl celý den
na to servery zase posbírat ze země a nějak rozjet.

Sláva systemd!

Petr