Re: [Provoz] Instalace debianu na notebook bez moznosti bootovat z CD

To czdebian-l zavinac debian bod cz, "Bc. Tomas Hak" <haktom zavinac seznam bod cz>
From Miroslav Kure <kurem zavinac upcase bod inf bod upol bod cz>
Date Sun, 9 Sep 2007 17:17:14 +0200
Cc provoz zavinac debian bod cz
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

On Sun, Sep 09, 2007 at 02:14:18PM +0200, Bc. Tomas Hak wrote:
> Zdravím všechny,
>
> obracím se na vás ohledně jednoho takového začátečnického problému s
> instalací Linuxu.

Takovéto dotazy prosím posílejte do czdebian-l zavinac debian bod cz, konference
provoz slouží k diskusi o (řízení) projektu Debian CZ.

> [...]
> notebook Toshiba Libretto 100CT, 64MB paměti, 10GB disk, na kterém teď
> běží Win98 SE. Na stránkách www.debian.cz je nabízena i možnost
> instalace přímmo z Windows, ale 98 se nepodporují.
>
> Problém je v tom, že tento notebook přímo v sobě neobsahuje
> disketovou ani CD mechaniku, ty se připojují externě pomocí PCMCIA
> karty. Bohužel bootovat lze pouze z mechaniky disketové. Nepodařilo se
> mi nikde najít (nebo jsem spíš hledal na špatných místech), postup,
> jakým bych například základní instalaci pustil z diskety a pak už
> potřebné soubory stahoval z Internetu případně z CD mechaniky.

Něco se o tom píše v instalační příručce: http://www.debian.org ->
Instalační příručka -> a v matici architerktur a jazyků si zvolíte tu
nejvhodnější, například
http://www.debian.org/releases/stable/i386/index.html.cs

Samotné obrazy disket se nachází na
http://ftp.debian.org/debian/dists/etch/main/installer-i386/current/images/floppy/

Protože podle rychlého hledání ten notebook nemá síťovou kartu ani USB
porty, zbývají kromě disket minimálně další dvě možnosti:

* Vytáhnout disk, nainstalovat Debian na jiném stroji a pak disk zase
  vrátit.

* Nabootovat z DOSového režimu pomocí loadlin (a použít obraz
  instalačního CD ležícího na disku).

--
Miroslav Kuře