CZ listserv (Bylo: Projekt Debian-CZ)

Dan Ohnesorg, admin of POWER Dan@feld.cvut.cz
Tue, 1 Sep 1998 17:38:49 +0200

On 1 Sep 98, at 15:40, Karel Zak wrote:

>  Zdar,
>
>  todle je ta prave - pokusit se to resit ... ne tam busit hacky a carky hlava
> nehlava.
 ;-)

>  Je nekde dostupne to co se na dane tema zatim v CZ nekdo pokousel udelat?
> No, mozna by stalo za to zeptat se na linux konferenci i na ostatni servery.
Nekda snad jo, neco se vyskytuje v projektu linux czech, nebo tak nejak.
Ale tam se zrovna moc nemluvi o listservrech (vlastne asi vubec).
Neco by se asi naslo na www.cestina.cz. Nekdo delal patch do
majordomo, ktery neco s cestinou delal, ted nevim co, snad
doplnoval chybejici hlavicky.

> A jeste snad v cem je takovy problem (priznam se, ze do tohodle problemu nevidim,
> ale kdyz uz jsem to nakous tak od toho neutecu :-)) ?

Nevim v cem je problem, ale asi tam nejaky bude kdyz to jeste
nikdo neudelal :-)))

Pravda je takova, ze listserv na debian.cz bezi pod pythonem a
pod mailmanem. Milana Zamazala jsem do toho nasrouboval ja
a on me jiste za to za bezesnych noci proklina. Ja mailmana
pouzivam jinde a velmi mi vyhovuje. Tento soft ma v soucasne
dobe par chyb, ktere nepovazuji za zasadni, ale jedna mi vadi.
Do archivu se ukladaji zpravy tak jak jdou mailem, tzn. pokud
dorazi v QP nejsou po zobrazeni v html citelne. Milan pred asi
dvema mesici zverejnil vyzvu, at nekdo vytvori prekodovavac,
nicmene nevytvoril nikdo nic. Ja jsem na nejakem prekodovavaci
delal, ale porad  jsem narazel na to, ze zpravy, ktere  jdou po
internetu jsou nekonecne ruznorode. Hluboce soucitim s autory
postovnich klientu a ani trochu se nezlobim, kdyz klient nejakou
zpravu nezobrazi. Nicmene serveru by se to stavat nemelo. Jako
velmi specialni lahudku muzu jmenovat napriklad zpravy z SPT
Telekom, ktery pouziva Microsoft Exchange a na firewallu bezi
HP Open mail. Ten je ze zprav, kterymi ho exchange zasobuje
tak zblbly, ze generuje nekolikrat do sebe vnorene MIME
komplety, ktere pripominaji vystup algoritmu RSA. Puvodne jsem
se snazil vsechny takovehle veci osetrit, ale uz jsem na to
rezignoval. Nacpu tam knihovni funkci a co neprojde to holt
neprojde.

Dalsi vec, kterou, podle me, musi cesky listserv delat, je
prekodovavat widows 1250 do ISO a na pozadani ISO do ASCII.
V tehle veci jsem bohuzel dost narazil, protoze vyvojari
"sverepe" odmitaji prijmout patch, ktery by to delal. Tvrdi, ze
listserv nema pravo menit obsah zprav a neustale argumentuji
tim, ze pri posilani zdrojovych textu programu a podobne by
takove prekodovani program naprosto znicilo. Potiz je
samozrejme v tom, ze kdyz neco takoveho neprosadite do
standardni distribuce, tezko se to udrzuje a ne kazdy se dozvi,
ze neco takoveho existuje.

No nic, nejak jsem se rozepsal, snad to nekoho zajima, pokud
ne, tak se omlouvam.

zdravim
dan

DDDDDD
DD  OOOO               Dan@feld.cvut.cz
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
  bud vlastnimi schopnostmi,
  anebo hlouposti jinych.