Problem s instalaci Slinku

Petr Her~man ph@lf2.cuni.cz
Tue, 30 Mar 1999 14:06:54 +0200 (CEST)

Dobry den,

pri instalaci slinku jsem narazil na par problemu,
skrz ktere se momentalne nedokazu dostat:

1) Pri pokusu o vytvoreni bootovaci disketty mi hlasi,
   ze na tu diskettu nemuze psat a jestli neni nahodou write-protect.
   Neni, zkousel jsem jich nekolik, vsechny OK.
   Z vedlejsi konsole jsem je mohl normalne primontovat
   a zapisovat na ne.

2) Instaluju na /dev/hdc , protoze na /dev/hda ma uzivatel W95.
   Jen se mi fipsem podarilo odkrojit na /dev/hda 1 cylindr 2MB
   /dev/hda3, ktery montuju na /boot.
   Postupuju podle Lilo mini-Howto, oddil 5.:
   Do lilo.conf jsem dal zhruba:

boot=/dev/hda3
install=/boot/boot.b
map=/boot/map
compact
vga=normal
delay=20
default=w95
message=/boot/lilo.msg

image=/vmlinuz
  label=slink
  root=/dev/hdc7
  read-only

other=/dev/hda1
  label=w95
  table=/dev/hda

   Lilo probehlo OK, nastavil jsem hda3 jako aktivni, ale po rebootu
   mi bios a Win95-kovy MBR (nebo kdo jiny?) hlasil:
     Schazi operacni system

3) Pri pokusu spustit linux z DOSu loadlinem:
       loadlin linux root=/dev/hdc7 ro
   mi nabehne jadro,
   vsechno didentifikuje OK, vcetene partitions, a pak:
   VFS: Mounted root
   BUG IN DYNAMIC LINKER  ld.so:  ../sysdeps/i386/dl-machine.h:
     307: elf-machine-lazy-rel:
     Assertion `!  "unexpected PLT reloc type "' failed!

a konec, pomuze jen Ctrl-Alt-Del na reboot.
Naprosto nechapu, co ta hlaska muze znamenat.
Protom to same jadro mi bootuje pri instalaci OK:
       loadlin linux root=/dev/ram initrd=root.bin

Proste s ramdiskem je to OK a kdyz je root na /dev/hdc7 tak to
takhle zarve.

Diky za pomoc, je to sefuv pocitac a ja ted vypadam jako blbec,
ze vsem lidem misto W95 vnucuju Debian a pak zhavaruju na takovychhle
prkotinach. Nikdy jsem za posledni 3 roky s instalaci Debianu
takove problemy nemel az ted, kdyz se konecne muj vlastni sef
rozhodnul, at mu ho tam nainstaluju taky :-(

Petr Herman