GNOME v Potatu/dyn. knihovny?

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Wed, 19 Apr 2000 18:38:02 +0200

Petr Stehlik napsal:
> Zdravim,
>
> mel jsem slink, ale zacal jsem davat apt-get install libc6 a tak, a
> zachutnalo mi to, az jsem nakonec udelal i apt-get gnomba a s ni prijelo
> cele nove GNOME a jine veci. Ted jsem si chtel dat Gnumeric, ale on
> chtel s sebou vzit gnome-print a ten nesel zkonfigurovat, protoze
> potreboval libslang-1.2.2, zatimco ja mel uz v systemu jen
> libslang-1.3.9.

jen? 1.3.9 je snad novejsi. A vam se povedl downgrade? Vzdyt to muselo zborit
zavislost spousty balicku.

> Zkousel jsem nainstalovat libslang-1.2.2, dpkg psal "preparing to

balik je slang1_1.2.2 ci _1.3.9

> downgrade" a pak to cele nekam odeslo do kytek.
>
> Takze jsem se chtel zeptat na veci:
>
> 1) funguje nekomu Gnumeric (a AbiSuite, kdyz uz jsme u toho) z frozen
> potata?

gnumeric 0.47 ani gnome-print 0.10-5 z frozen nezavisi na slang1.

> 2) v systemu nemuzou byt dve ruzne libslang najednou?

ne, protoze maji stejny soname (tedy libslang.so.1)
Samozrejme ho lze rucne zvolenemu programu podhodit.

> 3) proc kazdy program potrebuje nejake knihovny, ktere vzdycky nemam?

kazdy program potrebuje tu knihovnu, oproti ktere byl zkompilovan. Proto
existuji distribuce - mate jistotu, ze to bylo zkompilovano s temito
knihovnami a ze to bude chodit.

> Treba ted jsem stahl netscape.tar.gz a on chtel libneco-1.1.2 a ja uz

tak pouzivejte baliky - tohle za vas zadny balickovac nevyresi

			Petr Cech

<Myth> thats \\GNU\Linux$ to you