php4-pgsql_4.0.1pl2-2 & postgresql_7.0.2-2

O. Auda auda@sky.cz
Thu, 27 Jul 2000 20:13:46 +0200

Milan.Kocian@cnw.cz napsal:

> [...]

> Predpokladam, ze mi unix socket chodi, nebot mi chodi psql. Zkousel jsem
> to overit trochu nezvyklym zpusobem. Po presunutim souboru
> s.PGSQL.$PGPORT (skrz ktery se, predpokladam, socket realizuje) mi
> spusteni psql zfailuje. Pritom pri povoleni tcpip a zmene pg_connectu
> vse funguje. PHP3 funguje bez problemu. Hledal jsem neco rozdilneho
> mezi config. soubory php3 a php4, ale nic jsem nenasel.

> Prikaz mam ve tvaru:
>    $spojeni = Pg_Connect("dbname=ucto");

> Nebo ze by se nejak zmenila syntaxe? Nebo mam zkusit poslat bugreport?

Nejsem si jisty, zda jde o stejny problem, ale narazil jsem na neco podobneho.
Chodilo jenom psql, ostatni (pgaccess, PyGreSQL) na mne rvalo neco podobneho
jako ve Vasem pripade.

Duvodem bylo, ze postgresql v debianu se diva do $PGALLOWTCPIP a $PGPORT,
defaultne bez povoleni tcpip.

Viz /etc/init.d/postgres a zejmena /usr/lib/postgresql/bin/postgresql-startup.

Zmenil jsem v /etc/init.d/postgres fci startup z

startup () {
        /usr/lib/postgresql/bin/postgresql-startup
}

na

startup () {
        export PGALLOWTCPIP='yes'
	export PGPORT=5432
        /usr/lib/postgresql/bin/postgresql-startup
}

a vse mi funguje.

S pozdravem,

O. Auda