jak zmensit systemovy font

Petr Stehlik pstehlik@sophics.cz
Fri, 20 Oct 2000 13:07:51 +0200

> Mozna se zmenila struktura adresaru, kde XFree hledaji fonty.

ja si ale porad myslim, ze zadna takova zmena by nezduvodnila zmenu
velikosti fontu. Podle meho laickeho nazoru XWindows 4.0x prepocitavaji
velikost fontu tak, aby na obrazovce o dane velikosti a danem rozliseni
byl font tak velky, jak by byl vytisteny na papire - cili WYSIWYG.
Drivejsi verze XWindows mely nejspise fixni velikost monitoru a nedbaly
na aktualni rozliseni, takze byl font vzdycky stejne veliky. Kdezto tyto
XWindows dokazou pomoci DDC vycist z monitoru jeho presne rozmery v
milimetrech a pouzit to pri zobrazovani fontu. V tomto ja vidim ten
chytak!

A na toto nema smysl downgradovat na 3.3.6, protoze problem zustane a
pocka si na me. Spis by to chtelo vyresit hned ted - nejdrive zjistit,
jestli mam pravdu, a potom, kde se da pripadne toto automaticke
prepocitavani vypnout nebo prerazit vlastnimi pravidly.

Petr