Re: cestina ve woodym - prepinani mezi CZ/US

To Debian Mailing List <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From Petr Stehlik <pstehlik zavinac sophics bod cz>
Date 06 Aug 2002 20:30:23 +0200

On Út, 2002-08-06 at 16:22, Martin Zuber wrote:
> Taky jsem mel problem s cestinou, tohle ji sice vyresilo, ale neprisel
> jsem na to, jak prepnout na US klavesnici. Kdyz prepnu pres
> Shift-Shift, tak se mi nahodi dost pofiderni klavesnice, obdobna jaka
> je i u windows na ceskem rozlozeni + pridrzeny AltGr.
>
> Nevite nekdo jak udelat prepinani mezi CZ a normalni US klavesnici?

ja jsem si uz nekolikrat nainstaloval gnome applet pro prepinani
klavesnic (co ma v panelu jako indikator peknou vlajku CZ nebo US) -
soucasna verze je 1.4.0.5. No a vzdycky jsem s tim za par chvil prastil,
protoze jsem sice mohl psat cesky, ale po prepnuti zpet na US jsem si
vsiml, ze klicove klavesy vubec nefungujou v TCL/TK programech.
Napriklad po stisku Backspace se mi napsalo "\b", po stisku Returnu "\r"
atd. Proste uplna smrt.

Az ted mi kamarad poradil, ze v tom apletu se da vybrat, jakym prikazem
se ta klavesnice zmeni - jestli xmodmap, gkb_xmmap nebo setxkbmap. No a
staci rict, ze chci prepinat klavesnice pomoci setxkbmap a razem je
vsechno v poradku!

Petr