Re: xkbcomp (was: setxkbmap)

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Petr Heřman <ph zavinac lf2 bod cuni bod cz>
Date Wed, 14 Feb 2007 00:31:14 +0100
Mail-followup-to czdebian-l zavinac debian bod cz
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

No, trosku prekerni situace, ze si tu v konfere pisu porad jen sam se sebou.
Ale uz je tomu, nastesti, po nekolika mesicich konec.
Tak, a jestli se nekdo pta, jestli to byla chyba nebo ficura, tak odpoved zni:
ficura.
Totiz v tom ze konfiguraky pro xkb se v debian/testing zrejme od verse 7.0 nebo
7.1
se z /etc/X11/xkb/ presunuly do /usr/share/X11/xkb/
Takze se jako vul nekolik mesicu hrabu v /etc/ a ono je to uz davno v
/usr/share/... :-(

Prisel jsem na to nahodou tak, ze:
$ dpkg -S /etc/X11/xkb/symbols/pc/cz
xlibs: /etc/X11/xkb/symbols/pc/cz

grep-status -X -P xlibs
Package: xlibs
tak to mi prislo divny, ze to je jeste z verse 6.9

$ grep-available -X -P xlibs
... nic

proste je to stara knihovna, ktera tam zustala trcet pri upgrade,
a teprve dodatecne jsem objevil bugreport, ze ktereho jsem
aspon zjistil, ze klavesove mapy ted uz nejsou v baliku xlibs,
ale v baliku xkb-data. Takze pouceni pro ty, co budou nekdy
migrovat ze sarge na etch...

http://lists.debian.org/debian-x/2006/05/msg00314.html

Package: xkb-data
Version: 0.8-5
Severity: normal

When upgrading through the transition to X11R7, I purged the xlibs
package and installed xkb-data.  I got many warnings:

    dpkg - warning: while removing xlibs, directory `/etc/X11/xkb/symbols/pc'
not empty so notremoved.
    dpkg - warning: while removing xlibs, directory `/etc/X11/xkb/symbols' not
empty so not removed.
    dpkg - warning: while removing xlibs, directory `/etc/X11/xkb/rules' not
empty so not removed.
    dpkg - warning: while removing xlibs, directory `/etc/X11/xkb/geometry' not
empty so not
    removed.
    dpkg - warning: while removing xlibs, directory `/etc/X11/xkb/compat' not
empty so not removed.
    dpkg - warning: while removing xlibs, directory `/etc/X11/xkb' not empty so
not removed.

And in the end, many files were left under /etc/X11/xkb.  (A full list
is at the end.)  No package claims ownership of these files (and dlocate
confirms that the purged version of xlibs did not own them).  I don't
know how this happened, but this scenario was repeated exactly on two
separate systems.  On neither did I ever change any xkb conffiles.  It's
possible that this condition has existed for a long time, and that the
bug is in an older version of xlibs.

Takze xorg je v tom tentokrat nevinne, ten xkbcomp skutecne ty mapy mohl tezko
najit, kdyz
je hledal v /usr/share/X11/xkb/ a ony byly porad jeste v /etc/X11/xkb/

Takze pouceni jako obvykle: V nejtezsich chvilich hledej nejblizsi pomocnou ruku
na konci sveho ramene...

Petr