Re: [Provoz] Modem

To Michal Vlasák <vlasak bod michal zavinac centrum bod cz>, czdebian-l zavinac debian bod cz
From Miroslav Kure <kurem zavinac upcase bod inf bod upol bod cz>
Date Fri, 3 Nov 2006 20:15:44 +0100
Cc provoz zavinac debian bod cz
User-agent Mutt/1.3.28i

On Fri, Nov 03, 2006 at 08:48:12AM +0100, Michal  Vlasák wrote:
> Dobrý den,
>
> používám Debian GNU/Linux 3.1 r0a "Sarge" - Official i386 Binary-1
> CD. K internetu jsem připojen přes ADSL modem DSL-362T. Najde ho
> debian v grafickém módu sám?

Nechce se mi hledat v archivu konference, ale nepsal jsem Vam nahodou
pred par dny, ze takove dotazy patri do <czdebian-l zavinac debian bod cz>?

Jelikoz mam dnes extremne dobrou naladu, tak jsem proletel navod
k tomu vasemu modemu
<http://www.cz.o2.com/file_cont/253481/dsl_362t_manual_cz.pdf>
a vidim, ze modem zaroven slouzi jako DHCP server, takze ano, Debian
si modem najde (nebo spis modem se necha najit).

> Pokud ne, napište prosím, jak ho v Debianu nakonfigurovat.

Pokud ho nenajde, tak jste asi pri instalaci nezvolil dynamicke
pridelovani adres pres DHCP a pouzil jste staticke nastaveni site.

Ve vyse zminenem navodu pisou, ze musite mit IP adresu z rozsahu
192.168.1.2/24 az 192.168.1.254/24 a vychozi brana musi byt
192.168.1.1. To znamena, ze v souboru /etc/network/interfaces ma byt
neco takoveho:

iface eth0 inet static
        address 192.168.1.2
        netmask 255.255.255.0
        gateway 192.168.1.1

Nastroje pro nastaveni site v grafickem rezimu necham na ostatnich
ucastnicich konference, protoze nic takoveho nepouzivam.

--
Miroslav Kure