Re: VYRESENO: Re: ceske klavesnice aneb prokleti (bylo Re: cestina ve woodym... )

To Martin Zuber <zuber zavinac centrum bod cz>
From Martin Sittek <martin bod sittek zavinac infoprojekt bod cz>
Date Wed, 7 Aug 2002 20:03:13 +0200
Cc czdebian-l zavinac debian bod cz
User-agent Mutt/1.3.28i

Zdravím vespolek,

i já bych se podělil se svým přístupem k počešťování. Konečně jsem
se odhodlal k upgrade na woody. Včera v poledne jsem začal a před
chvíli jsem skončil. No abych pravdu řek, čekal jsem že to půjde
snadněji. Např. nechápu, proč upgrade nepřežily takové "blbůstky"
jako xmms, gtkfontsel, gqview apod. Prostě byly odinstalovány
a hotovo. No opětovná instalace zas nebyla tak hrozná ale zas mi
tam přibyly nějaké nesmysly, takže jsem si musel ručně procházet
dselect a zjišťovat co k čemu patří a co je navíc.

Také se mi nepodařilo zprovoznit "čisté" XFree 4.1 na mém notebooku,
takže jsem to nakonec nechal na kombinaci XFree 4.1 a xserver 3.3.
Alepoň je akcelerován a nemusím koukat na pomalu se pohybující
okna ve FB...

No ale k té češtině. Kromě toho, že jsem chtěl přepínání klávesnic,
tak navíc jsem potřeboval kobinaci US/CZ_qwerty_programátorská.
Kupodivu to nebylo tak moc složité:
- nakopírovat do adresáře /etc/X11/xkb/symbols/ stary souborek czsk
- pripojit k souboru /etc/X11/xkb/keymap/xfree86 pár řádků
-       -||-       /etc/X11/xkb/symbols.dir       -||-

a už funguje stejně jako u potata přepínání pomocí ScrollLock.
Kdyby měl někdo zájem, tak pošlu podrobnějsí popis ale je
to opravdu HODNĚ NESTANDARTNÍ.

Zatím.

--
Martin Sittek