Re: xkbcomp (was: setxkbmap)

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Petr Heřman <ph zavinac lf2 bod cuni bod cz>
Date Mon, 12 Feb 2007 22:09:39 +0100
Mail-followup-to czdebian-l zavinac debian bod cz
User-agent Mutt/1.5.13 (2006-08-11)

Zatím žádná odpověď, že by všichni, co jedou testing (etch), vystačili s
klávesnicemi us, cz
a cz_qwerty, které jsou v distribuci? Anebo jim fungují i jiné klávesnice? To
je právě to, co
by mě teď moc zajímalo! Vypadá to, že ta chyba se objebvila při přechodu etch
z Xorg 7.0 na 7.1 někdy vloni na podzim, ale ještě nevím, je-li to chyba moje,
Xorg anebo
debianí distribuce.

Kdybych mohl poprosit někoho, kdo má také etch(testing) s xorg 7.1, alespoň o
pár jednoduchých testů:

1) Ověřit, že funguje (stejně jako mně) např:

$ setxkbmap cz_qwerty

$ setxkbmap -print cz
xkb_keymap {
        xkb_keycodes  { include "xfree86+aliases(qwertz)"       };
        xkb_types     { include "complete"      };
        xkb_compat    { include "complete"      };
        xkb_symbols   { include "pc(pc105)+cz"  };
        xkb_geometry  { include "pc(pc104)"     };
};

setxkbmap -print cz | xkbcomp - :0
Warning:          Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <RALT> has 2 symbols
                  Ignoring extra symbols
Warning:          Key <AC12> not found in xfree86+aliases(qwertz) keycodes
                  Symbols ignored
Warning:          No symbols defined for <SYRQ> (keycode 92)
Warning:          No symbols defined for <II65> (keycode 101)
Warning:          No symbols defined for <I7F> (keycode 255)
(ale klávesnice se přepne OK)

2) V adresáři /etc/X11/xkb/symbols (anebo /etc/X11/xkb/symbols/pc, anebo
zkusit v obojím, moc nechápu, proč je to tam dvakrát) jako root zkopírovat:
# cp -p cz cz_test

V souboru /etc/X11/xkb/keymap.dir za řádku:
--p----- a------- ./cz(basic)
dopsat řádku:
--p----- a------- ./cz_test(basic)

popřípadě ještě za řádku:
--p----- a------- ./pc/cz(basic)
dopsat řádku:
--p----- a------- ./pc/cz_test(basic)

V souboru /etc/X11/xkb/rules/ do sekce, začínající !layout
za řádku:
  cz              Czechia
dopsat řádku:
  cz_test         Czechia testing

3) Pak by měl příkaz:
$ setxkbmap cz_test
teoreticky zafungovat identicky jako $ setxkbmap cz, ovšem mně hodí právě tu
chybu:
Error loading new keyboard description

a příkaz:
$ setxkbmap -print cz_test | xkbcomp - :0
Error:            Can't find file "cz_test" for symbols include
                  Exiting
                  Abandoning symbols file "(null)"
Error:            success in unknown
                  Couldn't write keyboard description to :0

4) Z adresářů /etc/X11/xkb/symbols a /etc/X11/xkb/symbols/pc odstranit (a
schovat stranou,
anebo přejmenovat) soubory 'cz'. Pak by (teoreticky) příkaz:
$ setxkbmap cz
neměl vůbec fungovat, když jsme odstranili tu klávesovou mapu, ale on si klidně
funguje
vesele dál... Vypadá to, že je někde - kdo ví kde? - uložená už přeložená mapa
cz.xkm
a ta se natahuje už rovnou bez ohledu na přítomnost zdrojového souboru. Ví o
tom někdo něco?
Jediné zkompilované .xkm mapy jsem našel ve /var/lib/xkbsel/compiled, ale tam
to 'cz'
vůbec není.

5) Pokud má někdo xorg 7.1 ještě v nějaké jiné distribuci než v debianu,
funguje (anebo blbne) to tam tak stejně?

Díky za pomoc,
Petr Heřman