Re: VYRESENO: Re: ceske klavesnice aneb prokleti (bylo Re: cestina ve woodym... )

To czdebian-l zavinac debian bod cz
From Filip Hroch <hroch zavinac physics bod muni bod cz>
Date Wed, 7 Aug 2002 10:31:11 GMT
Organization unknown

Ciao

no me to tedy moc elegantni rseni neprijde. Hlavne proto, ze az se
udatuje vetrze X tak se ten soubor proste prepise a smula, bude
se to muset zase rucne prepsat, tak ze to nebude fungovat okamzite,
clovek bude badat cim to zase je, ztrati se cas nebo se ztrapni...

Je pouzival jine, ktere primo doporucuje K. Toman autor ceske
klavesnice. Je to vazane na window manager, ale treba pro fvwm
me to funguje (ale s vyhradama). Souboru (napr) vypada takto

/usr/local/bin/xkbchange:
#!/bin/sh

PFILE=/tmp/.xkbchange.status
if test -f $PFILE; then
        setxkbmap -layout us
        rm -rf $PFILE
else
        setxkbmap -layout cz_qwerty
        touch $PFILE;
fi;

a v .fvwm2rc mam radek:

Key Pause A       A       Exec exec /usr/local/bin/xkbchange

takze kdyz zmacknu Pause tak se me prehodi ceska a anglicka klavesnice.
Je mozny, ze se to da nsatvit i treba s tema 2ma siftama, ale tak
ja proste nejsem zvykly klavesnice prepinat a nezajimam se o to.

Tohle reseni neni nic moc, ma hned 2 vady:

1. nikde se neindikuje jaka klavensnice je zapnuta, ja jsem byl zvykly,
   na prepinani ScrollLockem, ktery to indikuje rovnou a tak clovek
   nevi na jake pise. Ta prekazka ScrollLocku je zrejme nejaka featura
   fvwm a asi by se to dalo nejak vyresit (Enligthment ma problemy taky).
   Me se to ovsem moc nedarilo, ScrollLock je modifikator v Xech a
   ani jeho vypnuti a podobne veci me nezabiraly.

2. je to silene pomale, na P130 jde o nekolik sekund na ADM 700 je to
   skoro hned, ale i tak pisu svyma 2ma prstama rychlej a musim se vracet

ma to ovsem i svoje vyhody:

1. nehrabe se do konfiguraku Xek a tak se nebojim update, dokonce
   tohle resnei uz nekolik updatu v ramci testing prezilo

2. nepotrebuju applet, aplety nemam rad

Jinak obecne s tou cestinou souhlasim, pokud ma clovek jen zakladni X,
tak si vlastne musi nastavovat vlastni fonty pres systemove nastaveni
a takhle blbnout s klavesnici. Asi by to chtelo nekoho, kdo vidi hloubej
do X strev a je schopen napsat neco lepsiho nez setxkbmap a lepe pripravit
nastaveni, treba baliky (v debianu) locale-cz, locale-sk, locale-cc...

FH