Re: VYRESENO: Re: ceske klavesnice aneb prokleti (bylo Re: cestinave woodym... )

To "Diskusni skupina o debianu" <czdebian-l zavinac debian bod cz>
From "Matej Cepl" <matej zavinac ceplovi bod cz>
Date Wed, 7 Aug 2002 22:51:20 +0200

Já tedy nevím, školy nemám, a Debian jsem stále ještě nenainstaloval, ale na
RedHatu jsem už XFree86 4.* měl a tam stačilo dát do /etc/X11/XF86Config
následující (vynecháno spousta zakomentovaných řádek):

Section "Keyboard"
    Protocol    "Standard"
    AutoRepeat  500 5
    LeftAlt        Meta
    RightAlt        Meta
     ScrollLock      Compose
    RightCtl        Control
    XkbRules    "xfree86"
    XkbModel    "pc101"
#    XkbOptions  "grp:shift_toggle"
    XkbLayout       "czsk(cz_us_qwerty)"
EndSection

Jinak veliké mršení klávesnice takto nastavené provozuje KDE od verze 2.*.
Nakonec jsem skončil u GNOME, které s tímhle chodilo jako hodinky (KDE jsem
opustil pro přílišné hardwarové nároky), ale u KDE stačilo zabít příslušný
prográmek, který se o to mršení snažil (kdesi v /usr/share/apps/config/), a
do Autostartu přidat skriptík, který spustil příkaz

setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group_led

Podrobné probrání problému jsem řešil (a vyřešil) s Petrem Melzerem na
cz.comp.linux někdy v dubnu 2001, Subject byl "X klavesnice x KDE
klavesnice". Zkuste si projit archív (najdete ho na http://www.linux.cz nebo
na http://groups.google.com).

Hezký den

Matěj Cepl